Showroomprivek eta Online Konfiantzak egindako "Online Moda Erosteko konfiantzari buruzko Online Konfiantzaren & Showroomprive VI. azterlana"-ren arabera, 2020ko merkataritza elektronikoaren hazkundea egiaztatzen du. Pasadan abenduan egindako ikerketa honek, online kontsumitzaileen poztasunean sakontzen du, honako bi ardatzetan oinarrituta: segurtasuna eta konfiantza.

COVID-19ak kontsumo-ohituraen aldaketa ekarri du, honezkero, online erosten duten erabiltzaileen kopurua esponentzialki handitu da. 

Empathy.cok Online Kontsumitzaileei egindako I. Inkestaren arabera (2020ko maiatza), pandemiaren lehen hilabeteetan kontsumitzaileen %33k esan zuen sarriago erosi zuela online

Euskadiko Merkataritzaren Behatokiak, bestalde, pandemiaren garaian egindako azterlan bat argitaratu du, euskal establezimenduak erosteko ohitura berri horietara nola egokitu diren jakiteko. Saltokien arabera, 2020. urtea bezeroen ohitura aldatzeko garaia izan da, baina digitalizazioa eta saltzeko modu berriak sustatzeko ere balio izan diela aitortu dute. 

Euskal Merkataritzaren 2020ko Barometroaren arabera, hamar establezimendutik hiruk bezeroei arreta emateko zerbitzu berriak garatu dituzte. Horien artean dago etxera bidaltzea eta webgunearen edo WhatsAppen bidez erostea. Ordaintzeko moduei dagokienez, askok Bizuma edo mugikorrarekin ordaintzea gauzatu dute. Digitalizazio horretara gehien eboluzionatu duten sektoreak Osasuna eta Edertasuna eta Elikadura izan dira. 

Internet bidez saltzen duten euskal saltokien ehunekoa %16koa da, 2019ko barometroan lortutako emaitzak baino 4,4 puntu handiagoa. Saltokien % 76,5ek bere webgune propioa erabiltzen du bere produktuak eta zerbitzuak saltzeko. Emaitzak positiboak izan dira; izan ere, saltoki horien %35,1ek adierazi dute salmentak handitu dituztela azken urtean.

Kontsumitzaileen %74,6k uste du bezeroarekiko arretak eragin zuzena duela erosteko erabakian. Bestalde, %75,6k adierazi du, bezero arreta zerbitzu eskasa jasoz gero, hornitzailea aldatuko lukeela. 

Hala zehazten dute Sotto Tempo Advertising-ek martxoan egindako Customer Observatoriumeko datuek. Ikerketak erakusten du, halaber, erabiltzaileen %72,2k bezero arreta zerbitzuren bat erabili duela azken ekitaldian.

"Pandemiaren etorrerarekin erosketa eta kontsumo ohiturak aldatu egin dira aurten. Erabiltzaileek eta enpresek berehala egokitu izan behar dira errealitate berrira, eta horrek guztiak bezero arreta-zerbitzuaren kontsulta eta zalantza kopurua handitu du."

Ana Banquer, Sotto Tempoko komunikazio zuzendaria

Aurpegia ezagutzeko softwarea erabilera komuneko teknologia bihurtuko da 2025ean. Juniper Researchek argitaratutako txosten baten arabera, 2025ean 1.400 milioi erabiltzaile baino gehiago egongo dira teknika hori erabiltzen, 2020an baino 729 milioi gehiago. 

Txostenaren arabera, gorakada hori Appleren Face ID teknologiari esker izango da, gero eta smartphone marka gehiago ezartzen ari diren teknologiari esker.

Ordainketa-sistema automatizatuak saltzaileek gehien eskatzen dituzten aukeretako bat bihurtu dira. Toshiba Tec enpresak egindako ikerketa baten arabera, teknologia mota honetako inbertsioa %330 handituko da 2021ean, eta 1.740 milioi eurora iritsiko da.

Publizitatearen inbertsioa -%9,6 jaitsi da, pasadan urteko datuekin alderatuta. Hala ere, 2021eko martxoan datuak zertxobait hobetu dira. Aurtengo martxoaren inbertsioa %9,8 hazi da urtetik urtera: 370,9 milioi eurotik, 407,4 milioi eurora. Hala jaso du Infoadex txostenak. 

Hona hemen 2021eko lehen hiruhilekoaren inbertsioaren bilakaera, iazko aldi berarekin alderatuta:

Urtero, online kontsumitzaileen kopuruak gora egiten du mundu osoan. Elogiak egindako merkataritza elektronikoaren VII. urteko azterketaren arabera, 16 eta 70 urte bitarteko 20 milioi kontsumitzailek baino gehiagok online erosten dute, estatu mailan. Honek, biztanleriaren %72a suposatzen du. Europan, aldiz, %60a. Kontsumo-ohitura berriek eta globalizazioak Europako Batzordeko zerga-bilketaren baldintzak birplanteatzera eraman dute Europar Batasunari.

Elogia

Salesforce, bezeroekiko harremanak kudeatzeko balio duen plataformak (CRM), merkataritza elektronikoak 2021eko lehen hiruhilekoan zehar izandako emaitzak argitaratu ditu. 

Mundu mailan, %58an hazi da. Pandemia aurreko datuekin parekatzen badugu, asko handitu dela esan dezakegu. Segidan ikusiko dugun bezala, estatu mailako hazkundea, aurretik aipatutakoa baino handiagoa da, %65ekoa, hain zuzen.

Merkataritza elektronikoa kontsumitzaileen behar berriei egokituz eraldatzen ari da. Online denda bat edo bestea aukeratzeko orduan, entregatze-epea faktorerik garrantzitsuenetako bat da. Horregatik, markak eskaerak ahalik eta lasterren ematen saiatzen dira.

Pribatutasuna gero eta garrantzitsuagoa da erabiltzaileentzat online eremuan. Google-en arabera, %72-k iragarleek beren aztarna jarraitzen diela uste du. Enpresak beraien publizitate-kanpainak egiteko jasotzen duten informazioa dela eta, mesfidantza eragin du gizartean.

Twitter-ek, erosketa-botoi berri bat probatzen ari dela baieztatu du. Honen bitartez, erabiltzaileek produktu-orrira heldu daitezke klik bakar baten bidez. 

Berritasun hau Matt Navarra-k, sare sozialetan aditua, aurkitu zuen. Qatar-en egindako argitalpen batean, hain zuzen.

TikTok for Business izandako gorakadak, Shopify-ren arreta piztu du. Biek elkarlanean aritu dira TikTok-en publizitate-kanpainak e-commerce honetan bateratzeko. 

Berrikuntza honi esker, saltzaileek honako jarduera hauek egin ahal izango dituzte Shopify-ren panelaren bidez:

  1. TikTok Ads kontua lotu. 
  2. TikTok pixela jarri klik bakar batekin. 
  3. Ordainketa-metodoa lotu. 
  4. Konbertsio-kanpainak egin. 
  5. TikTok apartak egin denbora gutxian.

Merkataritza elektronikoa azkenaldian izandako gorakadak, idealo konparadorearen arreta piztu zuen. Ondorioz, itzulketei dagokienez, kontsumitzaileek zer nolako portaera duten jakiteko ikerketa egin zuten. 

Pandemiaren ondorioz, kontsumo-ohiturak nabarmen aldatu dira, itzulketak, besteak beste.

Astound Commerce, merkataritza elektronikoko multinazionalak bildutako datuen arabera, 2021-eko batez besteko gastua 40.000 eta 45.000 milioi euro artekoa izango da. Aurreikuspenen arabera, biztanleriaren %80-k noizbait online erosi du urte honetan zehar. 

Pandemia dela eta, online merkataritzak sekulako hazkundea izan du pasadan urtean. Denbora honetan, negozio askok Interneten bidez saltzen hasi dira. 

Mundu mailan, online erosketak %18-an haziko direla aurreikusten da, 665.000 milioi euroko fakturazioa gaindituz.

Jarraian aipatuko ditugun datuak bi taldetan banatu ziren 15 boluntarioi egindako azterlan batean oinarrituta daude. Lehenengoa 26 eta 39 urte artekoa zen, eta bigarrena, 40 eta 50 urte artekoa.  13 irudi profesional aukeratu ziren, hurrengo irizpidetan oinarrituta: Elementu bisual bakarra.Aurpegirik ez izateak.Kolore neutroa izateak.Bereizmen...

PrestaShop-ek modulu berri hau atera du, erabiltzaileek Facebook eta Instagram-en bidezko salmentak handitu ditzaten. 

Modulu honek, Facebook eta PrestaShop elkar lan egiteko funtzionaltasun berriak dakartza. Facebook baita Instagram-en interfazekin integra daiteke, kanpainak optimizatzeko eta PrestaShop produktuen katalogoarekin sinkronizatzeko. Ondorioz, zure artikuluak Facebook-eko merkataritza-administratzailera eskuz igotzea ez da beharrezkoa izango. Elkarlan egingo dute eta.

Pasadan otsailaren 10-ean, Google-ek publizitateko produktu berria atera zuen. Hemendik aurrera, erabiltzaileek inprimaki soil bat bete ahal izango dute iragarki batean klik egitean, webgunean sartu ordez. 

Funtzionaltasun honen helburu nagusiak, salmentak areagotzeko eta bezero potentzialak erakartzeko aukerak handitzea dira.

Google

Pandemian izandako erosketa-ohiturak aztertzeko helburuarekin, SAP SE eta The Economist Intelligence Unit erakundeek bat egin dute, 'El comprador influyente' izeneko ikerketa egiteko.

Online dendak haziz doaz. CNMCDatak argitaratutako txostenaren arabera, estatu mailan, online dendek 12.000 milioi euro baino gehiago fakturatu zituzten pasaden urteko apirila eta ekaina bitartean.

2021-eko urtarrilaren 20-an, Twitter-ek bere egiaztatze-politikak eguneratu ditu. Intsignia urdina eskuratzeko baldintzei buruz ari gara. Horretarako, sare sozialak egiaztapena lortzeko kategoria jakin batzuk zehazten ditu. 

Kontua osatuta dagoela baieztatzen duten baldintzak mantendu dira. Horretarako, posta-elektronikoa, telefono-zenbaki egiaztatua, profil-irudia eta benetako izena eduki behar dute.

Gero eta digitalagoa den bezero baten aurrean, saltokiak inoiz bizi izan duten eraldaketa jasaten ari dira. Kontsumitzaile berriak garrantzi handiagoa ematen die berehalakotasunari, erosotasunari eta prezioari. 

Estatu mailan, biztanleriaren %72-ak Internet erabilitzen du kontsumitzeko. Azken hilabeteetan, online denden bidez soilik erosi zuten pertsonen kopurua %23 igo da. Aldi berean, denda fisikoko erosleak %25-ean jaitsi dira. 

Kontsumitzaile berriaren portaera aztertu ahal izateko, VTEX enpresak hauei buruzko ikerketa bat egin du. Hurrengo hauek izan dira ateratako ondorioak:

Zure online dendaren salmentak handitzeko, egun garrantzitsuetan kanpainak eta iragarkiak egitea funtsezkoa da. 

Oraingo honetan, zure online dendarako marketin-egutegia edukitzearen garrantzia azalduko dizugu.

Instagram sare soziala zure produktuak erakusteko erabili dezakezu. Era berean, WhatsApp ere erabil dezakezu zure komunitatearekin modu zuzenean harremanetan jartzeko. 

Oraingoan, Instagram-ek funtzionalitate berri bat atera du eta profilean WhatsApp botoia jartzeko aukera emango du. Horrela, zure Instagram-eko audientzia zurekin harremanetan jarri ahal izango da plataforma honen bitartez.

Teknologia digitalek onura handiak ekarri ditzakete eta tokiko saltoki orok hau badaki. Hala ere, hainbat izan dira beraien negozioak digitalizatzea erabaki dituztenak pandemiaren ondorioz. 

Jakina bada saltokia digitalizatzeak onura handiak ekartzen dituela, zergatik kostatzen da hainbeste martxan jartzea? 

Komertzio bakoitzak bere berezitasunak ditu. Eta egia esan, hainbat faktoreengatik izan daiteke. Batez ere, jarraian ikusiko ditugunak gehien errepikatzen dira:

Online dendan baita fisikoan, Black Friday eta Cyber Monday delakoek kontsumo maila nabarmen handitzen dute urtez urte. Aurreko albisteetan aipatu dugun bezala, kontsumitzaile digital berriak agertu dira azken boladan. Gainera, Interneten bidez erostera ohituta zeudenek erosketa-kanal hau sarriago erabiltzen dute. Aurtengo kanpaina desberdina izango zela argi zegoen. 

Aurrekoa kontuan hartuta, aurtengo emaitzak ez dira harritzeko modukoak izan: estatu mailan Shopify erabili zuten txikizkako saltokien salmenta-kopurua, urtetik urterako %95-eko hazkundea izan zuen. Bestalde, Cyber Monday aurreko astean, azaroaren 23-tik 30-era, %84-koa. 

Aurtengo BFCM-an, aurrekoan baino %70 kontsumitzaile gehiago izan dira. Batez besteko gastua 59,92€-koa izan da.

Packlink-ek ia 300 online dendari egindako inkestaren arabera, gehienak baikorrak dira Gabonetako kanpainari begira.

Merkataritza elektronikoa etengabe aldatzen ari da. Eskaria, komunikazio-kanalak, gizartearen ohiturak eta lehentasunak eraldatuz doaz ere. Momentura egokitzea funtsezkoa izango da saltokientzat Internet-en arrakasta lortzeko. 

Urte honetan, gauzak erabat aldatu dira. Kontsumo-ohiturak guztiz aldatu dira. Ondorioz, saltokiak egoera berri honetara egokitu beharko dira. 

Horretarako, 2021. urterako e-commerce-aren joera nagusiak aztertuko ditugu:

Gero eta pertsona gehiagok WhatsApp erabiltzen dute txateatzeko. Bestalde, markek ere aukeratzen dute kanal hau negozioa egiteko

Hori dela eta, WhatsApp tokiko saltokiekin murgildu eta funtzionalitate berria argitaratu du txikizkako merkatariak laguntzeko asmoz. 

Facebook eta Instagram bere garaian egin zuten. Oraingoan, txat plataforma izan da online salmenta erraztu nahi duen hurrengoa.

Beraien Twitter-eko kontu ofizialean adierazi zutenez:

"Hemendik aurrera, goialdean kokatuta dagoen erosketa-botoia sakatuz gero, saltokian erosi nahiko zenukeen produktuak ikusi ahal izango dituzu."

WhatsApp Inc.

Gabonetako erosketek kontsumoa areagotzen dute urtero. Kontsumitzaile gehienek azaroan egiten dituzte erosketak, jaiak abenduaren amaieran hasi arren.

Xehetasunez, %38-ak hilabete honetan antolatzen ditu, eta beste %38-ak, berriz, dagoeneko erosten du. Bakarrik %12-ak jai-bezpera egunetarako utziko duela aurreikusten da.

Aurreko albisteetan aipatu genuen bezala, kontsumo-ohiturak nabarmen aldatu dira pandemiaren ondorioz. Hori dela eta, Internet-en bidezko erosketak izugarri hazi egin dira. Saltoki fisikoan soilik oinarritzen ziren dendak, ondorio nabarmenenak jasan dituzte. 

Merkatari askok beraien negozioa digitalizatu dute kontsumitzaile berri honen beharretara egokitzeko. Sendcloud-ek egindako ikerketa baten arabera, %60-ak konfinamenduaren aurreko hilabetetan baino 4 produktu gehiago erosi ditu, batez beste. 

Eta garrantzitsuena:

Kontsumitzaileen %40-ak online erosten jarraitzeko asmoa du, pandemia bukatu ondoren ere.

Horregatik, online salmenta funtsezkoa bihurtu da txikizkako merkataritzarentzat.