2021-eko urtarrilaren 20-an, Twitter-ek bere egiaztatze-politikak eguneratu ditu. Intsignia urdina eskuratzeko baldintzei buruz ari gara. Horretarako, sare sozialak egiaztapena lortzeko kategoria jakin batzuk zehazten ditu. 

Kontua osatuta dagoela baieztatzen duten baldintzak mantendu dira. Horretarako, posta-elektronikoa, telefono-zenbaki egiaztatua, profil-irudia eta benetako izena eduki behar dute.

Gero eta digitalagoa den bezero baten aurrean, saltokiak inoiz bizi izan duten eraldaketa jasaten ari dira. Kontsumitzaile berriak garrantzi handiagoa ematen die berehalakotasunari, erosotasunari eta prezioari. 

Estatu mailan, biztanleriaren %72-ak Internet erabilitzen du kontsumitzeko. Azken hilabeteetan, online denden bidez soilik erosi zuten pertsonen kopurua %23 igo da. Aldi berean, denda fisikoko erosleak %25-ean jaitsi dira. 

Kontsumitzaile berriaren portaera aztertu ahal izateko, VTEX enpresak hauei buruzko ikerketa bat egin du. Hurrengo hauek izan dira ateratako ondorioak:

Zure online dendaren salmentak handitzeko, egun garrantzitsuetan kanpainak eta iragarkiak egitea funtsezkoa da. 

Oraingo honetan, zure online dendarako marketin-egutegia edukitzearen garrantzia azalduko dizugu.

Instagram sare soziala zure produktuak erakusteko erabili dezakezu. Era berean, WhatsApp ere erabil dezakezu zure komunitatearekin modu zuzenean harremanetan jartzeko. 

Oraingoan, Instagram-ek funtzionalitate berri bat atera du eta profilean WhatsApp botoia jartzeko aukera emango du. Horrela, zure Instagram-eko audientzia zurekin harremanetan jarri ahal izango da plataforma honen bitartez.

Teknologia digitalek onura handiak ekarri ditzakete eta tokiko saltoki orok hau badaki. Hala ere, hainbat izan dira beraien negozioak digitalizatzea erabaki dituztenak pandemiaren ondorioz. 

Jakina bada saltokia digitalizatzeak onura handiak ekartzen dituela, zergatik kostatzen da hainbeste martxan jartzea? 

Komertzio bakoitzak bere berezitasunak ditu. Eta egia esan, hainbat faktoreengatik izan daiteke. Batez ere, jarraian ikusiko ditugunak gehien errepikatzen dira:

Online dendan baita fisikoan, Black Friday eta Cyber Monday delakoek kontsumo maila nabarmen handitzen dute urtez urte. Aurreko albisteetan aipatu dugun bezala, kontsumitzaile digital berriak agertu dira azken boladan. Gainera, Interneten bidez erostera ohituta zeudenek erosketa-kanal hau sarriago erabiltzen dute. Aurtengo kanpaina desberdina izango zela argi zegoen. 

Aurrekoa kontuan hartuta, aurtengo emaitzak ez dira harritzeko modukoak izan: estatu mailan Shopify erabili zuten txikizkako saltokien salmenta-kopurua, urtetik urterako %95-eko hazkundea izan zuen. Bestalde, Cyber Monday aurreko astean, azaroaren 23-tik 30-era, %84-koa. 

Aurtengo BFCM-an, aurrekoan baino %70 kontsumitzaile gehiago izan dira. Batez besteko gastua 59,92€-koa izan da.

Packlink-ek ia 300 online dendari egindako inkestaren arabera, gehienak baikorrak dira Gabonetako kanpainari begira.

Merkataritza elektronikoa etengabe aldatzen ari da. Eskaria, komunikazio-kanalak, gizartearen ohiturak eta lehentasunak eraldatuz doaz ere. Momentura egokitzea funtsezkoa izango da saltokientzat Internet-en arrakasta lortzeko. 

Urte honetan, gauzak erabat aldatu dira. Kontsumo-ohiturak guztiz aldatu dira. Ondorioz, saltokiak egoera berri honetara egokitu beharko dira. 

Horretarako, 2021. urterako e-commerce-aren joera nagusiak aztertuko ditugu:

Gero eta pertsona gehiagok WhatsApp erabiltzen dute txateatzeko. Bestalde, markek ere aukeratzen dute kanal hau negozioa egiteko

Hori dela eta, WhatsApp tokiko saltokiekin murgildu eta funtzionalitate berria argitaratu du txikizkako merkatariak laguntzeko asmoz. 

Facebook eta Instagram bere garaian egin zuten. Oraingoan, txat plataforma izan da online salmenta erraztu nahi duen hurrengoa.

Beraien Twitter-eko kontu ofizialean adierazi zutenez:

"Hemendik aurrera, goialdean kokatuta dagoen erosketa-botoia sakatuz gero, saltokian erosi nahiko zenukeen produktuak ikusi ahal izango dituzu."

WhatsApp Inc.

Gabonetako erosketek kontsumoa areagotzen dute urtero. Kontsumitzaile gehienek azaroan egiten dituzte erosketak, jaiak abenduaren amaieran hasi arren.

Xehetasunez, %38-ak hilabete honetan antolatzen ditu, eta beste %38-ak, berriz, dagoeneko erosten du. Bakarrik %12-ak jai-bezpera egunetarako utziko duela aurreikusten da.

Aurreko albisteetan aipatu genuen bezala, kontsumo-ohiturak nabarmen aldatu dira pandemiaren ondorioz. Hori dela eta, Internet-en bidezko erosketak izugarri hazi egin dira. Saltoki fisikoan soilik oinarritzen ziren dendak, ondorio nabarmenenak jasan dituzte. 

Merkatari askok beraien negozioa digitalizatu dute kontsumitzaile berri honen beharretara egokitzeko. Sendcloud-ek egindako ikerketa baten arabera, %60-ak konfinamenduaren aurreko hilabetetan baino 4 produktu gehiago erosi ditu, batez beste. 

Eta garrantzitsuena:

Kontsumitzaileen %40-ak online erosten jarraitzeko asmoa du, pandemia bukatu ondoren ere.

Horregatik, online salmenta funtsezkoa bihurtu da txikizkako merkataritzarentzat.

Comisión Nacional de los Mercados y la Competencia delakoak estatu mailan egindako azterlan baten arabera, e-commerce-ak 12.243 milioi euro fakturatu zituen 2020-ko lehen hiruhilekoan. Aurreko urteko aldi bereko datuekin konparatuta (10.969 milioi euro), %11,6 igo da

Turismoa, aire-garraioa eta moda, denbora honetan gehien onuratu diren sektoreak dira. Merkatu-kuotaren %12,5-a, %7,1-a eta %6,6-a izan dute, hurrenez hurren. Emaitza onak ere izan dituen beste sektore bat, elikadurarena da (Delivery zerbitzua kontuan hartuta). 

Guztira, 226 milioi transakzio baino gehiago gauzatu dira. Aurrealdiko 203 milioien aldean, %11,4-an handitu dira. Zorizko jokoak, apustuak, lurreko garraioa eta moda, eragiketa gehien erregistratu zituzten sektoreak izan ziren. 

Segmentazio geografikoari dagokionez, diru-sarreren %49,2-a estatuko online dendentzat izan ziren. Gainerakoak atzerrikoei dagozkie. Internet bidezko salerosketen esparruan, 3.959 milioi euroko defizita esan nahi du horrek.

Alarma-egoerak gizartearen ohiturak aldatu zituen. Kontsumo digitalaren gorakada punturik aipagarrienetako bat izan zen. Une horretatik aurrera, denbora gehiago ematen dugu Internet-en. Konfinamenduaren aurretik baino %25 gehiago, hain zuzen ere. 

Denda fisikoetan erosketak egiteko mugak zirela eta, online dendek publiko berria irabazi zuten. Hala, online erosleen %10-a baino gehiagok e-shopper moduan estreinatu zen

Bestalde, kontsumo digitalaren gorakadaren ondorioz, jendeak marka berriak ezagutu zituen Internet-en bidez. Gainera, kontsumitzaileen %40-ak lehen erosi ez zuen dendetan kontsumitu zuen

Aurreikus daitekenez, premia handiko sektoreak arrakastatsuenak izan ziren alarma-egoeraren hasieran. Hala nola higienea, elikadura eta farmazia. Asteak aurrera joan ahala, moda, etxez-etxeko janaria eta dekorazio-produktuak nagusitu ziren.

Erosketa kopurua haztea online denda kudeatzaile ororen ametsa da, ezta?

Horretan datza bultzada-erosketak. Erabiltzaileak, erabakia hartzeaz gehiegi pentsatu gabe.

Duela gutxira arte, erosketa mota honek denda fisikoarekin lotuta egon da soilik. Gaur egun, online dendetan gauza berbera gertatzen da. Bultzada-erosketa gauzatzeko offline eta online ingurunetan erabilitzen diren teknikak, ezberdintasun handiak dituzte. Baina guztiek helburu berdin batekin: kontsumitzailearen arreta bereganatzea.

Oraingoan, helburu hau lortzeko gehien erabilitzen diren teknikak ezagutuko dituzu, zure online dendan martxan jarri ditzazun. Bi multzotan sailkatuko ditugu: produktuaren kokapenari eta aurkezpenari dagozkionak bereiztuz.

Pandemia dela eta, gure bizimodua aldatzen ari gara 2020 urtean zehar. Kontsumo-ohiturak erabat aldatu dira, erosteko modua ere aldatu baita. 

Jendea gero eta gutxiago doa denda fisikoetara erosketak egitera. Ondorioz, tokiko saltokiek inoiz bizi izan ez duten egoera bati aurre egin behar diote. 

Oraingo honetan, merkataritza elektronikoa izugarri hazi da. Horregatik, orain inoiz baino gehiago, saltokiak egoera berri honetara egokitu behar dira. Eta horretarako, bere negozioa digitalizatzen hasi beharko dute. 

Google-ek 3 ekimen martxan jarri ditu, txikizkako merkatarien susperraldi ekonomikoa sustatzeko eta online salmenta areagotzeko.

Gizarte-urruntzearen ondorioz, markek negozio-estrategia eta komunikazio-kanalak egokitu behar izan dituzte. Ondorioz, marketin digitala aliatu onenetako bat bihurtu da txikizakako merkatarientzat, abantaila gehien eskaintzen dizkien metodoetako bat da eta. Email marketina nabarmendua izatea merezi du bere garrantzi bereziagatik. 

Zergatik? 

Kanpainen automatizazioa, segmentazio-gaitasun handia eta entzuleei helarazi nahi zaien mezua pertsonalizatzea bezalako onurak eskaintzen du estrategia honek saltoki txikiei. Ondorioz, errebote-tasa baxua gauzatzen da marketin digitaleko beste estrategia batzuekin parekatzen badugu. Gainera, web-trafikoaren %5-a eragiten du, batez beste. 

Gizartearen bizimodua ez da lehen bezalakoa, eta newsletterrak bezeroekin harremanetan jarraitzeko aukera eman die enpresei, zerbitzuak eta berritasunak komunikatzeko gaitasunari eutsiz.

 Konfinamenduaren ondorioz, Bizum hazi egin da. 3,5 milioi erabiltzaile baino gehiago sei hilabeteko epean irabazi ditu. Aurreikuspenen arabera, 2020. urtearen amaieran 12 milioi pertsonak erabiliko dute.

"Influencer" hitza duela denbora gutxitik entzuten da. Hala ere, beti presente egon den figura da. Orain dela urte gutxi arte, jende ospetsuak baino ez zuen eragina. Gaur egun, audientzia neurri desberdinetako influencer-ak daude. Horrek batzuek irismen eta espezializazio-maila desberdinak hartzen dituztela esan nahi du.

Zein da nire negoziorako erabili behar dudan publizitate-plataforma? Hobe da Google-en edo Facebook-en inbertitzea? Galdera horiek publizitate digitalean inbertitu eta beren negozioak Interneten haztea nahi dutenek egiten dituzte.

Zalantza honetan aurkitzen bazara, post honetan Google Ads eta Facebook Ads Interneteko publizitatearen bi erraldoien arteko desberdintasun nagusiak azalduko dizkizugu. 

Bi plataformak, normalean, lehiakide gisa kokatzen dira, baina hori ez da egia zentzu praktikoan; izan ere, enpresa askok tresna bakoitzaren indarguneak erabiltzen dituzte beren estrategian, ahalik eta errentagarritasun handiena lortzeko, eta bezeroak eta salmenta berriak lortzeko. 

Egia esan, ez dago aukera hoberik; izan ere, dena hainbat faktoreren mende dago: zer publikotara iritsi nahi dugun, nola eragin nahi dugun edo zer aurrekontu dugun. Horregatik, azpimarratu nahi dugu ez dagoela tresna hoberik, baizik eta egokiagoa zure negozioak lortu nahi dituen helburuetarako.

Bazenekien erabiltzaileek 3,8 milioi bilaketa egiten dituztela Googlen? Bilaketa horietako asko kafetegiei, arropa dendei, jatetxeei eta, azken batean, Interneten dauden negozio eta enpresei buruzkoak dira. Bilaketa-bolumen handi horren aurrean, Google My Businessen fitxa optimizatua izateak zure negozioari nabarmentzen eta bilaketa horiek bezero berri bihurtzen lagun diezaioke. 

Zure marka humanizatzea. Hau da marketin digitalaren munduan gehien entzuten den esaldietako bat; izan ere, gero eta gehiago baloratzen da erosketa-esperientzia eta markarekin izaten den harremana, produktua bera baino.

Gaur egun, erabiltzaileak ez dira eroso sentitzen komunikazio robotiko, hotz, urrun eta inpertsonala duten enpresekin. Erabiltzaileek enpresen alderik gizatiarrena ikusi nahi dute eta, ingurune digitalean bada ere, bi aldeen arteko konexio emozionala sor daiteke. Gauza bat argi dago: marka lagunkoiak eta gardenak, bezeroen beharrez eta kezkez arduratzen direnak, arrakasta ziurtatuta dute Interneten. 

Bazenekien zure Instagrameko profila negozioa bultzatzen lagunduko dizun ecommerce bihur dezakezula? Instagram Shopping salmenta-plataformari esker, sare sozial hau erakusleiho ezin hobea da zure produktuak saltzeko: erabiltzaileek jarraitzen dituzten profiletako argazkietan ikusten dituzten produktuak eros ditzakete.

Gida honetan azalduko dizugu zer den, nola funtzionatzen duen eta zer abantaila lor ditzakezun salmentak lortzeko eta zure webgunean trafiko gehiago irabazteko. 

Gaur egun, mundu digital oso inguratzaile batean gaude. Ez bakarrik jasotzen dugun informazio handiagatik, baizik eta bertara iristeko aukera ematen diguten plataforma eta kanal kopuruagatik ere. Horregatik, zure negozioan marketin mugikorra erabiltzearen abantailei buruz hitz egiteko unea da. 

Erabilgarritasunak eta mundu digitalera egokitzeak erronka handi bat du: kanal aniztasuna. Erabiltzaileek gure markarekin elkarreragin dezakete hainbat gailutatik. Une horretan galdetu behar diogu geure buruari: gure online denda bisitatzen duten erabiltzaileetatik zenbatek egiten dute mugikorraren bidez? 

Informazio hori argi izateak gure estrategia eta ahaleginak mundu digitalera bideratzeko aukera emango digu. Google Analytics-ek gailu mugikorrei soilik eskainitako atal bat du, eta zure online dendarentzat hain baliotsua den informazio hori eskainiko dizu.

Marketin esparruan, "Salmenta gurutzatua" deitzen da, baina zer esan nahi du Cross Selling-ak? Eus-COMMERCEren post honetan zenbait aholku emango dizkizugu zuen online dendetan aplikatu ahal izateko. 
"Cross selling", "Salmenta gurutzatua" izenarekin ere ezagutzen dena, bisitariek e-commerce-an egiten duten erosketa kontuan hartuta, zerikusia duten produktuak eskaintzean datza, salmentak handituz.
Salmenta gurutzatuak garrantzi handia hartu du e-commercean bereziki, denda fisiko batean izango litzatekeena baino modu sinpleago eta bisualagoan aplikatzeko aukera ematen baitu.

E-commerce bat egitea erlatibozko lan erraza da, baina merkatu digitalean arrakastatsua izan dadin, ahaleginak egin beharko dituzu. 

Plangintza bat izatea oso garrantzitsua da. Honek, lehiakorragoa izateko aukera emango dizu. Horretarako, helburu errealistak eta neurgarriak zehaztu beharko dituzu. 

Zure online denda sortzen hasi baino lehen, e-commerce arrakastatsu orok bete behar dituen 9 ezaugarriak (garrantziaren arabera ordenatuta) jarraitzea gomendatzen dizugu:


 Sare sozialei esker, hainbat kanalen bidez komunikatu gaitezke gure komunitatearekin. Berrikuntzek eta formatu berriek aukera berriak ematen dizkiete markei eta ospea bilatzen duten pertsonei.

Horretarako, garrantzitsua da honako galdera hauei erantzutea:

  • Nori hitz egingo diogu?
  • Zeintzuk dira haien sare sozial gustokoenak?
  • Zer espero dute aurkitzea?

Jarraian, gai horiei erantzungo diegu, eta ikusiko dugu zein diren 2020. urtean gehien erabili ditugun sare sozialak eta komertzio elektronikoan duten eragina.

COVID-19ak eragindako konfinamenduaren ondorioz, kontsumo-ohiturak aldatu dira. Erosteko lehentasunak, ez dira lehen zirenak. Horrek, sektore batzuk indartu egin direla esan nahi du. Halaber, kontuan izan behar dugu uda garaian gaudela. Nahiz eta azken hilabeteotan bizi izan duguna, kontsumo-ohitura berdin batzuk beti egongo dira.

Oraingo honetan, 2020ko uda honetan salmentak areagotuko dituzten sektoreak ikusiko ditugu. Ikus dezagun ea zurea haien artean dagoen:

Mediapostek orain dela gutxi egin duen txosten batek agerian jarri du enpresek gero eta gehiago egiten dutela bezero-arretarako zerbitzu omnikanal baten alde, eta, pixkanaka, negozioaren alderdi elektronikora bideratuago daudela.

Azken asteetan azaldu dugun bezala, COVID-19ak gure bizi-ohiturak erabat aldatu zituenetik, egoera guztiz aldatu da merkataritza elektronikoaren esparruan.

Historia modernoan aurrekaririk ez duen pandemia batek markatutako ezohiko garai hauetan, Mark Zuckerberg Facebooken sortzaileak sare sozial horretan zein Instagramen presente egongo den aukera berri bat aurkeztu du: Shops.