2021eko black friday azaroaren 26an ospatuko da. Zalantzarik gabe, merkataritzarentzat zein kontsumitzailearentzat garrantzi handiena hartzen ari diren ekitaldietako bat da. Sitecorek egindako ikerketa batek 2021 honetako black fridayaren gakoak azaldu ditu. Ez da sekretua black friday Gabonetako erosketak aldez aurretik eta merkeago egiteko ...
Twitterrek funtzionalitate berria aurkeztu berri du: Komunitateak. Funtzionalitate berri honen helburua kontu eta jarraitzaileen arteko komunikazio zuzenagoa ahalbidetuko duten taldeak sortzea da. Tokiko merkataritzarentzat, kontsumitzailearekin harremanetan jartzeko modu berri bat da.Komunitateek aukera ematen diote Twitterreko edozein erabiltzail...

Facebookek bere sare sozialetan (Facebook, Instagram eta WhatsApp) martxan jarri dituen funtzionalitateen berri eman du saltoki txikiei laguntzeko, beste behin ere.

Erabiltzaileen %75ek adierazi du markekin zuzen komunikatu nahi direla. Horregatik, Facebookek hainbat funtzionalitate abian jarri ditu posible izateko.

Tiktoken algoritmoa erabiltzaileek sare sozial honetan denbora igarotzeko eraginkorrenetako bat da. Erabilitzaileen konportamendua oso denbora gutxian ikasten eta pertsona bakoitzari gustatzen zaion edukia azkar erakustea lortzen du.

Astound Commerce-ek egindako '2021 Global Consumer Survey Report' inkestaren arabera, sare sozialen bidezko erosketak %31,4 haziko dira urtero 2027ra arte. Horrek esan nahi du plataforma horien erabiltzaileek 500.000 milioi euro baino gehiago gastatuko dituztela urtebetean.

Astound Espainia eta Portugaleko arduradunak azaldu duenez:

Gero eta saltoki gehiagok sare sozialen bidez saltzea erabaki dute, baina plataforma horiek nola funtzionatzen duten ez dakitenez, haien irismen-maila eskasa izaten da. Konponbide gisa, Facebookek erabaki du tokiko negozioei laguntzea argitalpen interesgarriak egiten. Horretarako, profesionalentzako baliabide-zentroa habian jarri du. 

Bertan, erabiltzaileek antzeko kontuen argitalpen arrakastatsuak aurkituko dituzte. Horrela, negozio txikiek jakingo dute nola marka handiek lortzen duten sare sozial honetan duten arrakasta.

Dena dela, gero eta saltoki gehiagok egiten dute beren online denda. Horietako askorentzat mundu berria da.

Duela urte gutxi, tokiko negozioen online denda gutxi zeuden. Marketplace handiak ziren Interneten bidez saltzen zuten bakarrak. Gaur egun, lehen baino askoz gehiago daude, eta horregatik taktika onak martxan jartzea erabakigarria izango da negozio txikientzat.

Instagrameko Reels-ak erabiltzaileek gehien erabiltzen dituzten funtzionalitateetako bat bihurtu dira. Zer eduki mota egin jakiteko, garrantzitsua da aldez aurretik sare sozialaren algoritmoaren funtzionamendua ezagutzea. 

Social Mediari buruzko IMAGINA lehen barometroak, Instagram enpresentzako kanalik erabiliena eta eraginkorrena dela adierazten du. Azterlanak enpresek sare sozialetan dituzten helburuak, lehentasunak, aurreikuspenak eta emaitzak aztertu ditu. Instagram da, %40,7rekin, konpainiei emaitza onenak ematen dizkiena.

Marka ororen helburua bere publikoarengana iristea eta harremanetan egotea. Horietatik laurdenek Instagram erabiltzen dute hori lortzeko.

Urtebeteko pandemiaren ondoren, online erosketek %76ko gorakada izan dute 16 eta 70 urte bitarteko pertsonen artean. 2020an konfinamenduan %72 gora egin zuten. Datu horien arabera, 25,8 milioi pertsonak online erosi dute.Online erosketaren protagonistak 34 urtetik beherakoak dira (%83). IAB Spainen 'E-commerce 2021' ikerketak, Elogiaren laguntzarek...

Hasi aurretik, chatbot bat zer den ikusiko dugu. Chatbot bat erabiltzaileekin testu-mezuen bidez komunikatzen den laguntzaile gisa defini dezakegu.

Negozio digital orok jakin behar du salmentak ez direla oinarritzen soilik erabiltzaileak online dendan "erosi" sakatzean. Ezberdintasuna markatzeko eta, batez ere, mundu digitalean hazteko, garrantzitsua da bezeroarekiko harremanari eustea. Prozesu horri elkarrizketa bidezko merkataritza edo c-commerce esaten zaio. Erosketa amaitzean, bezeroek beren eskaerari buruzko informazioa nahi izango dute, eta zalantzak izango dituzte erosteko erabakia hartu aurretik.

Gure gizartera iritsi zirenetik, eraldaketa digital masiboak asko aldatu dira. Bereziki, kontsumitzailearen kultura berri bat eraiki da. Sare sozialen bilakaerak aldatu egin du pertsonek enpresekin edo markekin harremanetan jartzeko duten elkarreragina.

DPDgroupek (SEUR) egindako ikerketa baten arabera, 2020an merkataritza elektronikoa 2025erako aurreikusitako mailara iritsi zen. Aurten hazi den sektore bakarrenetakoa da. 

Kontsumitzaileek Internet bidez gero eta gehiago erosten zuten neurrian, inoiz erosi ez zituzten online denda berriak aurkitzeko prestasun handiagoa izaten hasi ziren.

CTT Express enpresak, Grupo CTT paketeria enpresaren filialak, ikerketa bat egin zuen iaz. Honek, pandemiak 16 eta 60 urte bitarteko kontsumitzaileen erosketa ohituretan izan zuen eraginari buruz ari zen. Urte batetik besterako bilakaera aztertzeko, azterketa hori bera egin du berriro.  Azterketa horretatik atera dezakegun ondorio deigarriena ...
Konfinamenduan zehar, Internet premiazko produktuak erosteko ia bide bakarra zen. Ondorioz, online erosketak izugarri hazi ziren. Confianza Online-ek egindako "Online & Showroomprive Moda Erosteko Konfiantzaren VI. Azterketa"-ren arabera, kontsumitzaileen %73k erosketen kopurua handitu zuen pandemiak eragindako murrizketen ondorioz.  Inkes...

Instagramek bideo formatuaren aldeko apustua egiten jarraitzen du eta hurrengo urratsa Reels bideo laburren sailean iragarkiak gehitzea izango da. 

Apirilean, sare sozialak Indian, Brasilen, Alemanian eta Australian egin zituen lehen probak. Funtzionamendu ona ikusi ondoren, 80 herrialde baino gehiagotan ezarriko ditu. Ikusteko modua Tiktoken antzekoa izango da. Reels-ak pasatzen diren neurrian, iragarkiak agertuko dira.

Merkataritza elektronikoak gorakadan jarraitzen du mundu osoan, urtez urte. Hala, 2030ean txikizkako merkataritzan %30eko merkatu-kuota izatea aurreikusten da. 

Gaur egun, e-commerce da etorkizunerako aurreikuspen onena duen kanala. Konfinamenduaren ondorioz, online dendetan erostera ohituta zeuden kontsumitzaileek gehiago erosi zuten eta, beharrak bultzatuta, pertsona gehiagok erosi zuten Internet bidez.

IAB Spainek eta Elogiak 2021ean egindako sare sozialen ikerketaren arabera, Tiktoken igoerak, Facebooken jaitsiera ere ekarri du. Ikus daitekeen beste emaitzetako bat da sare sozialen erabileran alde handia dagoela belaunaldi desberdinen artean. Baita hurbil dauden bi belaunaldik ere hala nola Millenial-ek (25-40 urte) eta Z belaunaldiak (16-24 urte).

Datuak Babesteko Erregelamendu Orokorrak (DBEO) arautzen du Europar Batasuneko webguneek nola administratu eta gorde ditzaketen erabiltzaileen datuak. 

Informazioa biltzeko metodo ohikoenetako bat cookie-ak dira.

Showroomprivek eta Online Konfiantzak egindako "Online Moda Erosteko konfiantzari buruzko Online Konfiantzaren & Showroomprive VI. azterlana"-ren arabera, 2020ko merkataritza elektronikoaren hazkundea egiaztatzen du. Pasadan abenduan egindako ikerketa honek, online kontsumitzaileen poztasunean sakontzen du, honako bi ardatzetan oinarrituta: segurtasuna eta konfiantza.

COVID-19ak kontsumo-ohituraen aldaketa ekarri du, honezkero, online erosten duten erabiltzaileen kopurua esponentzialki handitu da. 

Empathy.cok Online Kontsumitzaileei egindako I. Inkestaren arabera (2020ko maiatza), pandemiaren lehen hilabeteetan kontsumitzaileen %33k esan zuen sarriago erosi zuela online

Euskadiko Merkataritzaren Behatokiak, bestalde, pandemiaren garaian egindako azterlan bat argitaratu du, euskal establezimenduak erosteko ohitura berri horietara nola egokitu diren jakiteko. Saltokien arabera, 2020. urtea bezeroen ohitura aldatzeko garaia izan da, baina digitalizazioa eta saltzeko modu berriak sustatzeko ere balio izan diela aitortu dute. 

Euskal Merkataritzaren 2020ko Barometroaren arabera, hamar establezimendutik hiruk bezeroei arreta emateko zerbitzu berriak garatu dituzte. Horien artean dago etxera bidaltzea eta webgunearen edo WhatsAppen bidez erostea. Ordaintzeko moduei dagokienez, askok Bizuma edo mugikorrarekin ordaintzea gauzatu dute. Digitalizazio horretara gehien eboluzionatu duten sektoreak Osasuna eta Edertasuna eta Elikadura izan dira. 

Internet bidez saltzen duten euskal saltokien ehunekoa %16koa da, 2019ko barometroan lortutako emaitzak baino 4,4 puntu handiagoa. Saltokien % 76,5ek bere webgune propioa erabiltzen du bere produktuak eta zerbitzuak saltzeko. Emaitzak positiboak izan dira; izan ere, saltoki horien %35,1ek adierazi dute salmentak handitu dituztela azken urtean.

Kontsumitzaileen %74,6k uste du bezeroarekiko arretak eragin zuzena duela erosteko erabakian. Bestalde, %75,6k adierazi du, bezero arreta zerbitzu eskasa jasoz gero, hornitzailea aldatuko lukeela. 

Hala zehazten dute Sotto Tempo Advertising-ek martxoan egindako Customer Observatoriumeko datuek. Ikerketak erakusten du, halaber, erabiltzaileen %72,2k bezero arreta zerbitzuren bat erabili duela azken ekitaldian.

"Pandemiaren etorrerarekin erosketa eta kontsumo ohiturak aldatu egin dira aurten. Erabiltzaileek eta enpresek berehala egokitu izan behar dira errealitate berrira, eta horrek guztiak bezero arreta-zerbitzuaren kontsulta eta zalantza kopurua handitu du."

Ana Banquer, Sotto Tempoko komunikazio zuzendaria

Aurpegia ezagutzeko softwarea erabilera komuneko teknologia bihurtuko da 2025ean. Juniper Researchek argitaratutako txosten baten arabera, 2025ean 1.400 milioi erabiltzaile baino gehiago egongo dira teknika hori erabiltzen, 2020an baino 729 milioi gehiago. 

Txostenaren arabera, gorakada hori Appleren Face ID teknologiari esker izango da, gero eta smartphone marka gehiago ezartzen ari diren teknologiari esker.

Ordainketa-sistema automatizatuak saltzaileek gehien eskatzen dituzten aukeretako bat bihurtu dira. Toshiba Tec enpresak egindako ikerketa baten arabera, teknologia mota honetako inbertsioa %330 handituko da 2021ean, eta 1.740 milioi eurora iritsiko da.

Publizitatearen inbertsioa -%9,6 jaitsi da, pasadan urteko datuekin alderatuta. Hala ere, 2021eko martxoan datuak zertxobait hobetu dira. Aurtengo martxoaren inbertsioa %9,8 hazi da urtetik urtera: 370,9 milioi eurotik, 407,4 milioi eurora. Hala jaso du Infoadex txostenak. 

Hona hemen 2021eko lehen hiruhilekoaren inbertsioaren bilakaera, iazko aldi berarekin alderatuta:

Urtero, online kontsumitzaileen kopuruak gora egiten du mundu osoan. Elogiak egindako merkataritza elektronikoaren VII. urteko azterketaren arabera, 16 eta 70 urte bitarteko 20 milioi kontsumitzailek baino gehiagok online erosten dute, estatu mailan. Honek, biztanleriaren %72a suposatzen du. Europan, aldiz, %60a. Kontsumo-ohitura berriek eta globalizazioak Europako Batzordeko zerga-bilketaren baldintzak birplanteatzera eraman dute Europar Batasunari.

Elogia

Salesforce, bezeroekiko harremanak kudeatzeko balio duen plataformak (CRM), merkataritza elektronikoak 2021eko lehen hiruhilekoan zehar izandako emaitzak argitaratu ditu. 

Mundu mailan, %58an hazi da. Pandemia aurreko datuekin parekatzen badugu, asko handitu dela esan dezakegu. Segidan ikusiko dugun bezala, estatu mailako hazkundea, aurretik aipatutakoa baino handiagoa da, %65ekoa, hain zuzen.

Merkataritza elektronikoa kontsumitzaileen behar berriei egokituz eraldatzen ari da. Online denda bat edo bestea aukeratzeko orduan, entregatze-epea faktorerik garrantzitsuenetako bat da. Horregatik, markak eskaerak ahalik eta lasterren ematen saiatzen dira.

Pribatutasuna gero eta garrantzitsuagoa da erabiltzaileentzat online eremuan. Google-en arabera, %72-k iragarleek beren aztarna jarraitzen diela uste du. Enpresak beraien publizitate-kanpainak egiteko jasotzen duten informazioa dela eta, mesfidantza eragin du gizartean.

Twitter-ek, erosketa-botoi berri bat probatzen ari dela baieztatu du. Honen bitartez, erabiltzaileek produktu-orrira heldu daitezke klik bakar baten bidez. 

Berritasun hau Matt Navarra-k, sare sozialetan aditua, aurkitu zuen. Qatar-en egindako argitalpen batean, hain zuzen.