E-commerce bat egitea erlatibozko lan erraza da, baina merkatu digitalean arrakastatsua izan dadin, ahaleginak egin beharko dituzu. 

Plangintza bat izatea oso garrantzitsua da. Honek, lehiakorragoa izateko aukera emango dizu. Horretarako, helburu errealistak eta neurgarriak zehaztu beharko dituzu. 

Zure online denda sortzen hasi baino lehen, e-commerce arrakastatsu orok bete behar dituen 9 ezaugarriak (garrantziaren arabera ordenatuta) jarraitzea gomendatzen dizugu:


 Sare sozialei esker, hainbat kanalen bidez komunikatu gaitezke gure komunitatearekin. Berrikuntzek eta formatu berriek aukera berriak ematen dizkiete markei eta ospea bilatzen duten pertsonei.

Horretarako, garrantzitsua da honako galdera hauei erantzutea:

  • Nori hitz egingo diogu?
  • Zeintzuk dira haien sare sozial gustokoenak?
  • Zer espero dute aurkitzea?

Jarraian, gai horiei erantzungo diegu, eta ikusiko dugu zein diren 2020. urtean gehien erabili ditugun sare sozialak eta komertzio elektronikoan duten eragina.

COVID-19ak eragindako konfinamenduaren ondorioz, kontsumo-ohiturak aldatu dira. Erosteko lehentasunak, ez dira lehen zirenak. Horrek, sektore batzuk indartu egin direla esan nahi du. Halaber, kontuan izan behar dugu uda garaian gaudela. Nahiz eta azken hilabeteotan bizi izan duguna, kontsumo-ohitura berdin batzuk beti egongo dira.

Oraingo honetan, 2020ko uda honetan salmentak areagotuko dituzten sektoreak ikusiko ditugu. Ikus dezagun ea zurea haien artean dagoen:

Mediapostek orain dela gutxi egin duen txosten batek agerian jarri du enpresek gero eta gehiago egiten dutela bezero-arretarako zerbitzu omnikanal baten alde, eta, pixkanaka, negozioaren alderdi elektronikora bideratuago daudela.

Azken asteetan azaldu dugun bezala, COVID-19ak gure bizi-ohiturak erabat aldatu zituenetik, egoera guztiz aldatu da merkataritza elektronikoaren esparruan.

Historia modernoan aurrekaririk ez duen pandemia batek markatutako ezohiko garai hauetan, Mark Zuckerberg Facebooken sortzaileak sare sozial horretan zein Instagramen presente egongo den aukera berri bat aurkeztu du: Shops.

Gaurkoan, marketing4ecommerce.net atarian argitaratu den artikulu interesgarri bati erreparatuko diogu. Artikulu horretan, COVID-19ak saltoki asko mundu digitalari begira jarri dituen egoera honetatik abiatuta, jada existitzen diren kanalak erabiltzearen garrantziaz hitz egiten da. Kanal horietako bat dira, jakina, sare sozialak.

Alarma-egoera ezarri ondotik merkataritza elektronikoan izan den gorakadak, lehenagoko artikulu batean jada hizpide izan genuenak, sektorea estres-egoerara eraman du. Horrek, era berean, agerian utzi ditu «normaltasun berri» deituan aldaketa sakonagoak beharko dituzten alderdiak.
Logistika eta Garraioaren Enpresa Elkarteak (UNO) emandako datuen arabera, Covid-19aren ondorioz ezarri den alarma-egoerak sekulako hazkundea ekarri du merkataritza elektronikoan. Esaterako, Black Friday-ko zifrak berdindu ditu modu jarraituan.

Bideoa merkataritza elektronikorako ahalmen handiko formatua dela bagenekien guztiek. Horregatik, gaurkoan YouTuberi erreparatuko diogu, e-commercerako gune oso interesgarria ari baita bihurtzen.

Urte askotan lehen aldiz, gizartea guztien bizitzei eragin dien gertakari bat ari da bizitzen. Ziurgabetasun-aldi honetan, gure bezeroekin harremanetan egoteko eta gure negozioen salmentei aurre egiteko moduak aldatu egin behar dira. Izan ere, zure markak abagune bikaina du gizarteari balio erantsia eskaintzeko, kanal digitalak aprobetxatzen jakinez gero.

COVID-19ak zuzenean eragin die social mediako estrategiei, gauetik goizera aldarazi baititu enpresen plangintza estrategikoak.

Koronabirusa erabat aldatzen ari da pertsonen eta saltokien egunerokoa. Ziurgabetasuna areagotu ahala, kontsumitzaileen ihesbide bilakatzen ari dira online erosketak.

Internet enpresa baten erakusleiho onena bihurtu da, bai produktuak iragartzeko, baita, beraz, balizko bezeroen kopurua handitzeko ere.

Dagoeneko jakingo duzu online negozio batentzat zein garrantzitsua den sare sozialetan presentzia ona izatea, eta horrek zer onura dituen. Alabaina, gerta dakizuke inoizko edukirik onenak argitaratu, eta ez izatea espero zenuen oihartzuna, ez duzulako ordu egokian argitaratu.

Tokiko negozio jabe bazara, ziurrenik badakizu sarean posizionatzea ezinbestekoa dela enpresaren hazkunderako, are gehiago, hasiberria bada.

Egun, online denda bat duen orok, oso txikia bada ere, entzunda izango du SEO hitza behin baino gehiago. Izan ere, denen ametsa da beren webgunean nahikoa zirkulazio izatea gehiago saltzeko eta negozioa handitzeko.
Erosteko ohiturak aldatu ditugu, aurrerapen teknologikoak direla-eta. Gaur egun, ez gara sofatik altxatu behar eta ez ditugu eskuak libre eduki behar asteko erosketa egiteko edo unean gogoak ematen diguna erosteko. Smartphonearen ahots-laguntzailea aktibatzea edo laguntzaile digital bat (Siri, Cortana eta Google Assistant, kasu) edo speaker adimendun (Amazon Echo eta Google Home, adibidez) bat izatea besterik ez dugu behar.
Gaur marketing4ecommerce.net atarian argitaratutako elkarrizketa baten bidez ezagutu dugun kasu oso interesgarri batean jarriko dugu arreta. Oraingoan, ulertuko dugu zer-nolako garrantzia duen bide orotako estrategia bat lantzeak, bai gure espazioan, bai Interneten sendoak eta lehiakorrak izaten lagundu diezagun.

Jendeak gero eta konfiantza handiagoa duen arren, oraindik badago Internet bidez erostera ausartzen ez denik. Beste beldurretako bat, erabat ulergarria, produktua erosi aurretik ikusteko ezintasuna da. Izan ere, Internet bidez erostean, itsu-itsuan egiten dugula esan daiteke.

Eraldaketa digitalaren prozesuan, saltokientzat oso garrantzitsuak dira sare sozialak. Eta horiek bezain garrantzitsua da jakitea bizirik daudela eta etengabe aldatzen ari direla. Horregatik, baliteke gaur egun gure negoziorako egokiena dena etorkizunean ez izatea. Erabilera-joeren berri izatea da gakoa.

Bizitzen ari garen eraldaketa digital geldiezin honek aukera sorta zabala ireki die merkatariei. Gaur egun, online lan-estrategia egoki batekin, edonork aprobetxa ditzake aukera berri horiek erosle posibleen espektro zabalagora iristeko.

Estrategia digitalaz hitz egiten dugunean, argi dago jada ez garela online denda bat sortzeaz edo sare sozialen bidez ezagutarazteaz soilik ari. Ezin konta ahala aukera daude: askoz ere harago doaz eta ibilbide luzeagoa izatera eraman gaitzake.

2020ko lehen hilabetea amaitzear dago, eta aurreneko aste hauek ikusita, adituak urtearen gainerakorako zer joera aurreikusten diren aztertzen joan daitezke.

Whatsapp protagonista bihurtu da gure egunerokoan erabiltzen ditugun tresnen artean. Arlo pertsonalean zein profesionalean erabiltzen dugu, komunikazio-kanal nagusi gisa. Hasieratik agerikoa izan da gero eta funtzio handiagoa izan duela arlo sozialean, baina orain, gutxika, garrantzia hartzen hasi da bezeroekiko harremanetan, arlo profesionalean eta komertzialean.

Merkataritza elektronikoak elkarrizketa guztietan agertu izan den kezka bat eragin du sortu zen unetik bertatik: denda fisikoak desagerraraziko ditu? Adituen ustez, erantzuna ezezkoa da, argi eta garbi. Eta badirudi ez dutela zalantzarik. Hala ere, ezin da ukatu dendek beren izaera eta helburuak birdefinitu behar dituztela egoera berri honetan.

Gaurkoan, lerrootara ekarri nahi dugu oleoshop.com atarian argitaratu den artikulu interesgarri bat. Gaur egun edozein saltoki murgilduta egon behar den kanal-orotasuna du hizpide. Zehazki, gure bezero potentzialek smartphoneaz egiten duten erabileraren garrantzia.

Online saltzera ausartzen garenean, gure buruhauste handienetako bat itzulketak eta diru itzultzeak dira. Garrantzitsua da gure bezeroei aurrez azaltzea nola kudeatzen ditugun, eta, batez ere, prozesu horiek ahalik eta gehien automatizatu, denborarik ez galtzeko.

Retail arloko teknologia berriek bezeroentzat agerikoa den alderdi bat dute. Izan ere, horiei esker, erosteko era berriak baliatzen hasi dira. Erosteko ez ezik, baita erosketa prozesuan informazioa eskuratzeko ere.

Artikulu interesgarri bat aurkitu dugu oleoshop.com webgunean, poliki-poliki gero eta ezagunago egingo den kontzeptu horren inguruan. Edonola ere, egia da gaur-gaurkoz zuetako askok ez duzuela haren berri izango.