Merkataritza elektronikoa kontsumitzaileen behar berriei egokituz eraldatzen ari da. Online denda bat edo bestea aukeratzeko orduan, entregatze-epea faktorerik garrantzitsuenetako bat da. Horregatik, markak eskaerak ahalik eta lasterren ematen saiatzen dira.

Pribatutasuna gero eta garrantzitsuagoa da erabiltzaileentzat online eremuan. Google-en arabera, %72-k iragarleek beren aztarna jarraitzen diela uste du. Enpresak beraien publizitate-kanpainak egiteko jasotzen duten informazioa dela eta, mesfidantza eragin du gizartean.

Twitter-ek, erosketa-botoi berri bat probatzen ari dela baieztatu du. Honen bitartez, erabiltzaileek produktu-orrira heldu daitezke klik bakar baten bidez. 

Berritasun hau Matt Navarra-k, sare sozialetan aditua, aurkitu zuen. Qatar-en egindako argitalpen batean, hain zuzen.

TikTok for Business izandako gorakadak, Shopify-ren arreta piztu du. Biek elkarlanean aritu dira TikTok-en publizitate-kanpainak e-commerce honetan bateratzeko. 

Berrikuntza honi esker, saltzaileek honako jarduera hauek egin ahal izango dituzte Shopify-ren panelaren bidez:

  1. TikTok Ads kontua lotu. 
  2. TikTok pixela jarri klik bakar batekin. 
  3. Ordainketa-metodoa lotu. 
  4. Konbertsio-kanpainak egin. 
  5. TikTok apartak egin denbora gutxian.

Merkataritza elektronikoa azkenaldian izandako gorakadak, idealo konparadorearen arreta piztu zuen. Ondorioz, itzulketei dagokienez, kontsumitzaileek zer nolako portaera duten jakiteko ikerketa egin zuten. 

Pandemiaren ondorioz, kontsumo-ohiturak nabarmen aldatu dira, itzulketak, besteak beste.

Astound Commerce, merkataritza elektronikoko multinazionalak bildutako datuen arabera, 2021-eko batez besteko gastua 40.000 eta 45.000 milioi euro artekoa izango da. Aurreikuspenen arabera, biztanleriaren %80-k noizbait online erosi du urte honetan zehar. 

Pandemia dela eta, online merkataritzak sekulako hazkundea izan du pasadan urtean. Denbora honetan, negozio askok Interneten bidez saltzen hasi dira. 

Mundu mailan, online erosketak %18-an haziko direla aurreikusten da, 665.000 milioi euroko fakturazioa gaindituz.

Jarraian aipatuko ditugun datuak bi taldetan banatu ziren 15 boluntarioi egindako azterlan batean oinarrituta daude. Lehenengoa 26 eta 39 urte artekoa zen, eta bigarrena, 40 eta 50 urte artekoa.  13 irudi profesional aukeratu ziren, hurrengo irizpidetan oinarrituta: Elementu bisual bakarra.Aurpegirik ez izateak.Kolore neutroa izateak.Bereizmen...

PrestaShop-ek modulu berri hau atera du, erabiltzaileek Facebook eta Instagram-en bidezko salmentak handitu ditzaten. 

Modulu honek, Facebook eta PrestaShop elkar lan egiteko funtzionaltasun berriak dakartza. Facebook baita Instagram-en interfazekin integra daiteke, kanpainak optimizatzeko eta PrestaShop produktuen katalogoarekin sinkronizatzeko. Ondorioz, zure artikuluak Facebook-eko merkataritza-administratzailera eskuz igotzea ez da beharrezkoa izango. Elkarlan egingo dute eta.

Pasadan otsailaren 10-ean, Google-ek publizitateko produktu berria atera zuen. Hemendik aurrera, erabiltzaileek inprimaki soil bat bete ahal izango dute iragarki batean klik egitean, webgunean sartu ordez. 

Funtzionaltasun honen helburu nagusiak, salmentak areagotzeko eta bezero potentzialak erakartzeko aukerak handitzea dira.

Google

Pandemian izandako erosketa-ohiturak aztertzeko helburuarekin, SAP SE eta The Economist Intelligence Unit erakundeek bat egin dute, 'El comprador influyente' izeneko ikerketa egiteko.

Online dendak haziz doaz. CNMCDatak argitaratutako txostenaren arabera, estatu mailan, online dendek 12.000 milioi euro baino gehiago fakturatu zituzten pasaden urteko apirila eta ekaina bitartean.

2021-eko urtarrilaren 20-an, Twitter-ek bere egiaztatze-politikak eguneratu ditu. Intsignia urdina eskuratzeko baldintzei buruz ari gara. Horretarako, sare sozialak egiaztapena lortzeko kategoria jakin batzuk zehazten ditu. 

Kontua osatuta dagoela baieztatzen duten baldintzak mantendu dira. Horretarako, posta-elektronikoa, telefono-zenbaki egiaztatua, profil-irudia eta benetako izena eduki behar dute.

Gero eta digitalagoa den bezero baten aurrean, saltokiak inoiz bizi izan duten eraldaketa jasaten ari dira. Kontsumitzaile berriak garrantzi handiagoa ematen die berehalakotasunari, erosotasunari eta prezioari. 

Estatu mailan, biztanleriaren %72-ak Internet erabilitzen du kontsumitzeko. Azken hilabeteetan, online denden bidez soilik erosi zuten pertsonen kopurua %23 igo da. Aldi berean, denda fisikoko erosleak %25-ean jaitsi dira. 

Kontsumitzaile berriaren portaera aztertu ahal izateko, VTEX enpresak hauei buruzko ikerketa bat egin du. Hurrengo hauek izan dira ateratako ondorioak:

Zure online dendaren salmentak handitzeko, egun garrantzitsuetan kanpainak eta iragarkiak egitea funtsezkoa da. 

Oraingo honetan, zure online dendarako marketin-egutegia edukitzearen garrantzia azalduko dizugu.

Instagram sare soziala zure produktuak erakusteko erabili dezakezu. Era berean, WhatsApp ere erabil dezakezu zure komunitatearekin modu zuzenean harremanetan jartzeko. 

Oraingoan, Instagram-ek funtzionalitate berri bat atera du eta profilean WhatsApp botoia jartzeko aukera emango du. Horrela, zure Instagram-eko audientzia zurekin harremanetan jarri ahal izango da plataforma honen bitartez.

Teknologia digitalek onura handiak ekarri ditzakete eta tokiko saltoki orok hau badaki. Hala ere, hainbat izan dira beraien negozioak digitalizatzea erabaki dituztenak pandemiaren ondorioz. 

Jakina bada saltokia digitalizatzeak onura handiak ekartzen dituela, zergatik kostatzen da hainbeste martxan jartzea? 

Komertzio bakoitzak bere berezitasunak ditu. Eta egia esan, hainbat faktoreengatik izan daiteke. Batez ere, jarraian ikusiko ditugunak gehien errepikatzen dira:

Online dendan baita fisikoan, Black Friday eta Cyber Monday delakoek kontsumo maila nabarmen handitzen dute urtez urte. Aurreko albisteetan aipatu dugun bezala, kontsumitzaile digital berriak agertu dira azken boladan. Gainera, Interneten bidez erostera ohituta zeudenek erosketa-kanal hau sarriago erabiltzen dute. Aurtengo kanpaina desberdina izango zela argi zegoen. 

Aurrekoa kontuan hartuta, aurtengo emaitzak ez dira harritzeko modukoak izan: estatu mailan Shopify erabili zuten txikizkako saltokien salmenta-kopurua, urtetik urterako %95-eko hazkundea izan zuen. Bestalde, Cyber Monday aurreko astean, azaroaren 23-tik 30-era, %84-koa. 

Aurtengo BFCM-an, aurrekoan baino %70 kontsumitzaile gehiago izan dira. Batez besteko gastua 59,92€-koa izan da.

Packlink-ek ia 300 online dendari egindako inkestaren arabera, gehienak baikorrak dira Gabonetako kanpainari begira.

Merkataritza elektronikoa etengabe aldatzen ari da. Eskaria, komunikazio-kanalak, gizartearen ohiturak eta lehentasunak eraldatuz doaz ere. Momentura egokitzea funtsezkoa izango da saltokientzat Internet-en arrakasta lortzeko. 

Urte honetan, gauzak erabat aldatu dira. Kontsumo-ohiturak guztiz aldatu dira. Ondorioz, saltokiak egoera berri honetara egokitu beharko dira. 

Horretarako, 2021. urterako e-commerce-aren joera nagusiak aztertuko ditugu:

Gero eta pertsona gehiagok WhatsApp erabiltzen dute txateatzeko. Bestalde, markek ere aukeratzen dute kanal hau negozioa egiteko

Hori dela eta, WhatsApp tokiko saltokiekin murgildu eta funtzionalitate berria argitaratu du txikizkako merkatariak laguntzeko asmoz. 

Facebook eta Instagram bere garaian egin zuten. Oraingoan, txat plataforma izan da online salmenta erraztu nahi duen hurrengoa.

Beraien Twitter-eko kontu ofizialean adierazi zutenez:

"Hemendik aurrera, goialdean kokatuta dagoen erosketa-botoia sakatuz gero, saltokian erosi nahiko zenukeen produktuak ikusi ahal izango dituzu."

WhatsApp Inc.

Gabonetako erosketek kontsumoa areagotzen dute urtero. Kontsumitzaile gehienek azaroan egiten dituzte erosketak, jaiak abenduaren amaieran hasi arren.

Xehetasunez, %38-ak hilabete honetan antolatzen ditu, eta beste %38-ak, berriz, dagoeneko erosten du. Bakarrik %12-ak jai-bezpera egunetarako utziko duela aurreikusten da.

Aurreko albisteetan aipatu genuen bezala, kontsumo-ohiturak nabarmen aldatu dira pandemiaren ondorioz. Hori dela eta, Internet-en bidezko erosketak izugarri hazi egin dira. Saltoki fisikoan soilik oinarritzen ziren dendak, ondorio nabarmenenak jasan dituzte. 

Merkatari askok beraien negozioa digitalizatu dute kontsumitzaile berri honen beharretara egokitzeko. Sendcloud-ek egindako ikerketa baten arabera, %60-ak konfinamenduaren aurreko hilabetetan baino 4 produktu gehiago erosi ditu, batez beste. 

Eta garrantzitsuena:

Kontsumitzaileen %40-ak online erosten jarraitzeko asmoa du, pandemia bukatu ondoren ere.

Horregatik, online salmenta funtsezkoa bihurtu da txikizkako merkataritzarentzat.

Comisión Nacional de los Mercados y la Competencia delakoak estatu mailan egindako azterlan baten arabera, e-commerce-ak 12.243 milioi euro fakturatu zituen 2020-ko lehen hiruhilekoan. Aurreko urteko aldi bereko datuekin konparatuta (10.969 milioi euro), %11,6 igo da

Turismoa, aire-garraioa eta moda, denbora honetan gehien onuratu diren sektoreak dira. Merkatu-kuotaren %12,5-a, %7,1-a eta %6,6-a izan dute, hurrenez hurren. Emaitza onak ere izan dituen beste sektore bat, elikadurarena da (Delivery zerbitzua kontuan hartuta). 

Guztira, 226 milioi transakzio baino gehiago gauzatu dira. Aurrealdiko 203 milioien aldean, %11,4-an handitu dira. Zorizko jokoak, apustuak, lurreko garraioa eta moda, eragiketa gehien erregistratu zituzten sektoreak izan ziren. 

Segmentazio geografikoari dagokionez, diru-sarreren %49,2-a estatuko online dendentzat izan ziren. Gainerakoak atzerrikoei dagozkie. Internet bidezko salerosketen esparruan, 3.959 milioi euroko defizita esan nahi du horrek.

Alarma-egoerak gizartearen ohiturak aldatu zituen. Kontsumo digitalaren gorakada punturik aipagarrienetako bat izan zen. Une horretatik aurrera, denbora gehiago ematen dugu Internet-en. Konfinamenduaren aurretik baino %25 gehiago, hain zuzen ere. 

Denda fisikoetan erosketak egiteko mugak zirela eta, online dendek publiko berria irabazi zuten. Hala, online erosleen %10-a baino gehiagok e-shopper moduan estreinatu zen

Bestalde, kontsumo digitalaren gorakadaren ondorioz, jendeak marka berriak ezagutu zituen Internet-en bidez. Gainera, kontsumitzaileen %40-ak lehen erosi ez zuen dendetan kontsumitu zuen

Aurreikus daitekenez, premia handiko sektoreak arrakastatsuenak izan ziren alarma-egoeraren hasieran. Hala nola higienea, elikadura eta farmazia. Asteak aurrera joan ahala, moda, etxez-etxeko janaria eta dekorazio-produktuak nagusitu ziren.

Erosketa kopurua haztea online denda kudeatzaile ororen ametsa da, ezta?

Horretan datza bultzada-erosketak. Erabiltzaileak, erabakia hartzeaz gehiegi pentsatu gabe.

Duela gutxira arte, erosketa mota honek denda fisikoarekin lotuta egon da soilik. Gaur egun, online dendetan gauza berbera gertatzen da. Bultzada-erosketa gauzatzeko offline eta online ingurunetan erabilitzen diren teknikak, ezberdintasun handiak dituzte. Baina guztiek helburu berdin batekin: kontsumitzailearen arreta bereganatzea.

Oraingoan, helburu hau lortzeko gehien erabilitzen diren teknikak ezagutuko dituzu, zure online dendan martxan jarri ditzazun. Bi multzotan sailkatuko ditugu: produktuaren kokapenari eta aurkezpenari dagozkionak bereiztuz.

Pandemia dela eta, gure bizimodua aldatzen ari gara 2020 urtean zehar. Kontsumo-ohiturak erabat aldatu dira, erosteko modua ere aldatu baita. 

Jendea gero eta gutxiago doa denda fisikoetara erosketak egitera. Ondorioz, tokiko saltokiek inoiz bizi izan ez duten egoera bati aurre egin behar diote. 

Oraingo honetan, merkataritza elektronikoa izugarri hazi da. Horregatik, orain inoiz baino gehiago, saltokiak egoera berri honetara egokitu behar dira. Eta horretarako, bere negozioa digitalizatzen hasi beharko dute. 

Google-ek 3 ekimen martxan jarri ditu, txikizkako merkatarien susperraldi ekonomikoa sustatzeko eta online salmenta areagotzeko.

Gizarte-urruntzearen ondorioz, markek negozio-estrategia eta komunikazio-kanalak egokitu behar izan dituzte. Ondorioz, marketin digitala aliatu onenetako bat bihurtu da txikizakako merkatarientzat, abantaila gehien eskaintzen dizkien metodoetako bat da eta. Email marketina nabarmendua izatea merezi du bere garrantzi bereziagatik. 

Zergatik? 

Kanpainen automatizazioa, segmentazio-gaitasun handia eta entzuleei helarazi nahi zaien mezua pertsonalizatzea bezalako onurak eskaintzen du estrategia honek saltoki txikiei. Ondorioz, errebote-tasa baxua gauzatzen da marketin digitaleko beste estrategia batzuekin parekatzen badugu. Gainera, web-trafikoaren %5-a eragiten du, batez beste. 

Gizartearen bizimodua ez da lehen bezalakoa, eta newsletterrak bezeroekin harremanetan jarraitzeko aukera eman die enpresei, zerbitzuak eta berritasunak komunikatzeko gaitasunari eutsiz.

 Konfinamenduaren ondorioz, Bizum hazi egin da. 3,5 milioi erabiltzaile baino gehiago sei hilabeteko epean irabazi ditu. Aurreikuspenen arabera, 2020. urtearen amaieran 12 milioi pertsonak erabiliko dute.

"Influencer" hitza duela denbora gutxitik entzuten da. Hala ere, beti presente egon den figura da. Orain dela urte gutxi arte, jende ospetsuak baino ez zuen eragina. Gaur egun, audientzia neurri desberdinetako influencer-ak daude. Horrek batzuek irismen eta espezializazio-maila desberdinak hartzen dituztela esan nahi du.

Zein da nire negoziorako erabili behar dudan publizitate-plataforma? Hobe da Google-en edo Facebook-en inbertitzea? Galdera horiek publizitate digitalean inbertitu eta beren negozioak Interneten haztea nahi dutenek egiten dituzte.

Zalantza honetan aurkitzen bazara, post honetan Google Ads eta Facebook Ads Interneteko publizitatearen bi erraldoien arteko desberdintasun nagusiak azalduko dizkizugu. 

Bi plataformak, normalean, lehiakide gisa kokatzen dira, baina hori ez da egia zentzu praktikoan; izan ere, enpresa askok tresna bakoitzaren indarguneak erabiltzen dituzte beren estrategian, ahalik eta errentagarritasun handiena lortzeko, eta bezeroak eta salmenta berriak lortzeko. 

Egia esan, ez dago aukera hoberik; izan ere, dena hainbat faktoreren mende dago: zer publikotara iritsi nahi dugun, nola eragin nahi dugun edo zer aurrekontu dugun. Horregatik, azpimarratu nahi dugu ez dagoela tresna hoberik, baizik eta egokiagoa zure negozioak lortu nahi dituen helburuetarako.