Egun, online denda bat duen orok, oso txikia bada ere, entzunda izango du SEO hitza behin baino gehiago. Izan ere, denen ametsa da beren webgunean nahikoa zirkulazio izatea gehiago saltzeko eta negozioa handitzeko.
Erosteko ohiturak aldatu ditugu, aurrerapen teknologikoak direla-eta. Gaur egun, ez gara sofatik altxatu behar eta ez ditugu eskuak libre eduki behar asteko erosketa egiteko edo unean gogoak ematen diguna erosteko. Smartphonearen ahots-laguntzailea aktibatzea edo laguntzaile digital bat (Siri, Cortana eta Google Assistant, kasu) edo speaker adimendun (Amazon Echo eta Google Home, adibidez) bat izatea besterik ez dugu behar.
Gaur marketing4ecommerce.net atarian argitaratutako elkarrizketa baten bidez ezagutu dugun kasu oso interesgarri batean jarriko dugu arreta. Oraingoan, ulertuko dugu zer-nolako garrantzia duen bide orotako estrategia bat lantzeak, bai gure espazioan, bai Interneten sendoak eta lehiakorrak izaten lagundu diezagun.

Jendeak gero eta konfiantza handiagoa duen arren, oraindik badago Internet bidez erostera ausartzen ez denik. Beste beldurretako bat, erabat ulergarria, produktua erosi aurretik ikusteko ezintasuna da. Izan ere, Internet bidez erostean, itsu-itsuan egiten dugula esan daiteke.

Eraldaketa digitalaren prozesuan, saltokientzat oso garrantzitsuak dira sare sozialak. Eta horiek bezain garrantzitsua da jakitea bizirik daudela eta etengabe aldatzen ari direla. Horregatik, baliteke gaur egun gure negoziorako egokiena dena etorkizunean ez izatea. Erabilera-joeren berri izatea da gakoa.

Bizitzen ari garen eraldaketa digital geldiezin honek aukera sorta zabala ireki die merkatariei. Gaur egun, online lan-estrategia egoki batekin, edonork aprobetxa ditzake aukera berri horiek erosle posibleen espektro zabalagora iristeko.

Estrategia digitalaz hitz egiten dugunean, argi dago jada ez garela online denda bat sortzeaz edo sare sozialen bidez ezagutarazteaz soilik ari. Ezin konta ahala aukera daude: askoz ere harago doaz eta ibilbide luzeagoa izatera eraman gaitzake.

2020ko lehen hilabetea amaitzear dago, eta aurreneko aste hauek ikusita, adituak urtearen gainerakorako zer joera aurreikusten diren aztertzen joan daitezke.

Whatsapp protagonista bihurtu da gure egunerokoan erabiltzen ditugun tresnen artean. Arlo pertsonalean zein profesionalean erabiltzen dugu, komunikazio-kanal nagusi gisa. Hasieratik agerikoa izan da gero eta funtzio handiagoa izan duela arlo sozialean, baina orain, gutxika, garrantzia hartzen hasi da bezeroekiko harremanetan, arlo profesionalean eta komertzialean.

Merkataritza elektronikoak elkarrizketa guztietan agertu izan den kezka bat eragin du sortu zen unetik bertatik: denda fisikoak desagerraraziko ditu? Adituen ustez, erantzuna ezezkoa da, argi eta garbi. Eta badirudi ez dutela zalantzarik. Hala ere, ezin da ukatu dendek beren izaera eta helburuak birdefinitu behar dituztela egoera berri honetan.

Gaurkoan, lerrootara ekarri nahi dugu oleoshop.com atarian argitaratu den artikulu interesgarri bat. Gaur egun edozein saltoki murgilduta egon behar den kanal-orotasuna du hizpide. Zehazki, gure bezero potentzialek smartphoneaz egiten duten erabileraren garrantzia.

Online saltzera ausartzen garenean, gure buruhauste handienetako bat itzulketak eta diru itzultzeak dira. Garrantzitsua da gure bezeroei aurrez azaltzea nola kudeatzen ditugun, eta, batez ere, prozesu horiek ahalik eta gehien automatizatu, denborarik ez galtzeko.

Retail arloko teknologia berriek bezeroentzat agerikoa den alderdi bat dute. Izan ere, horiei esker, erosteko era berriak baliatzen hasi dira. Erosteko ez ezik, baita erosketa prozesuan informazioa eskuratzeko ere.

Artikulu interesgarri bat aurkitu dugu oleoshop.com webgunean, poliki-poliki gero eta ezagunago egingo den kontzeptu horren inguruan. Edonola ere, egia da gaur-gaurkoz zuetako askok ez duzuela haren berri izango.

Aurrerapen teknologikoei esker, gaur egun retail sektoreko bezeroek azkar eta erraz aurki dezakete bilatzen dutena. Izatez, kontsumitzaileen % 60k espero dute enpresek «berehala erantzutea informazioa eskatzen dietenean», baina erdiek baino gutxiagok uste dute gaur-gaurkoz hori lortzen denik. Horrela, bada, bezeroen espektatiba horiek betetzea izan behar da saltokien funtsezko helburuetako bat.
Tradizioa da jada. Azaroko azken ostiralean Black Fridaya ospatzen dugu, Espainian arrakasta handiz errotu den egun bat, deskontu bereziz beterikoa. Aurtengo aurreikuspenak argitaratu dituzte observatorioecommerce.com webguneko artikulu batean eta, horien arabera, espainiarren % 74k produkturen bat erosiko du. Kantitate esanguratsua da, zalantzarik gabe.

El Diario Vasco egunkariak argitaratu du, Ihoberen txosten baten arabera, online denden euskal erabiltzaileen % 73 erosketen enbalajea ahalik eta gehien gutxitzearen alde egongo liratekeela. Txosten horretan adierazten da datu horren jatorria: elkarrizketatutako 10 erosletik 7k espresuki adierazi dute ingurumenak arduratzen dituela.

Eraldatze digitala askotariko enpresentzat gero eta garrantzi handiagoko faktore bat da, Incipyren Espainiako enpresen heldutasun digitalaren indizeari buruzko hirugarren azterlanaren arabera.

Marketing4ecommerce.net webgunearen arabera, 2019ko lehen hiruhilekoan hazi egin da Espainiako e-commercearen fakturazioa. Dena dela, hazkunde-tasa % 23tik jaitsi da lehen aldiz 2016az geroztik. Datuok adierazten dutenez –CNMCData atariaren txosten batetik hartuta daude–, Espainiako e-commercean sarrera gehien dituztenak operadore turistikoak eta bidaia-agentziak dira; hain zuzen ere, "fakturazio osoaren % 15 hartzen dute".

Adyenek 2019an txikizkako salmentari buruz egindako txostenaren arabera, zera eskatzen dute, gehien, sektoreko bezeroek: erosketa azkarragoa eta errazagoa, komunikazio-metodo zuzenagoak saltzaileekin eta, batez ere, tratu pertsonalizatuagoa izatea.

Gaur egun, herritar askok ezagutzen eta erabiltzen dute Bizum aplikazioa, partikularren artean telefonoaren bitartez diru-mugimenduak berehala egiteko aukera ematen duena. Plataforma hori guztira 26 banku erakundek osatzen dute.

Modaes.es plataformak Espainiako Online Modari buruzko 3. Txostena aurkeztu du orain dela gutxi; txosten horretan argi geratu da sektorea gorabidean dela. 2017an, moda-salmenten % 5,9 online egin ziren, eta iaz % 7,4raino igo zen ehuneko hori.

Logistika eta eskaerak entregatzeko metodoak aztertzen baditugu, ikusiko dugu jasotzeko guneak hazten eta hazten ari direla. TIPSAk argitaratutako azterlan baten arabera, salmenta elektronikoak egiten dituzten saltokien % 31k aukera hori dauka bezeroei eskainitako aukeren artean.

Etorkizuna hemen da. Edo ia. Amazon aukera berri bat aztertzen ari da: produktu edo zerbitzu bat Internet bidez erostean, erabiltzaileari aukera ematea selfie baten bidez ordaintzeko, bere identitatea pasahitz bidez ziurtatu ordez.

Merkatuen etorkizuna nolakoa izango den iragartzea oso gauza korapilatsua da. Eta e-commerceaz hitz egiten badugu, are zailagoa da. Interneteko aurrerakaden abiadura zorabiagarria da eta, halere, edozein sektoretan edozein enpresak arrakasta izateko gakoetako bat joerei aurrea hartzean eta joerei erantzuten lehenak izatean datza.

Internet bidez erosi zuten Euskadiko kontsumitzaileen batez besteko gastua 2.396 euro izan zen iaz: aurreko urtekoa baino % 45 handiagoa, eta Espainiako estatuko batezbestekoa baino % 26 handiagoa, hain zuzen. Bestalde, bidaiak, elikagaiak eta prestakuntza dira online egiten den gastu handieneko arloak; izan ere, EAEko biztanleek prestakuntzan eta bidaietan egindako gastua estatuko batezbestekoa baino askoz ere handiagoa da.

Iaz, e-commercerako logistikaren merkatua 1.550 milioi euroko kopurura iritsi zen. Biltegiratzeko, garraiatzeko eta banatzeko zerbitzuak biltzen ditu merkatu horrek.