‘Marketplace lokalak’: lehiakideak ala aliatuak?

Noticias_eus-COMMERCE-2

eus-COMMERCEtik kontatzen dizugu zergatik lagun diezazuketen tokiko marketplazek zure negozioa bultzatzen, bezeroak leialtzen eta salmenta-prozesuak bizkortzen 2025ean. Gero eta digitalagoa den ingurune batean, nola funtzionatzen duten eta zure saltokiari zer ekarpen egin diezaioketen ulertzeak atzean geratu edo pauso irmoz aurrera egitearen arteko aldea marka dezake.

Testuingurua: errealitate berri bat hurbileko merkataritzarentzat 

Kontsumo-ohiturak azkar aldatu dira azken urteotan. Geroz eta jende gehiagok online erosten du, prezioak klik kolpeka konparatzen ditu eta bere produktuak etxean jasotzearen erosotasuna baloratzen du. Era berean, gero eta kontzientzia handiagoa dago modu lokalagoan eta jasangarriagoan kontsumitzeagatik. Eszenatoki horretan, gertuko merkataritzak bere funtsa galdu gabe moldatzeko erronkari egin behar dio aurre.

Tokiko marketplakak irtenbide posible gisa aurkezten dira: eremu bereko saltokiak biltzen dituzten plataforma digitalak, beren produktuak erakusteko eta online saltzeko ingurune komun bat eskainiz. E-commerce-aren erraldoien aurrean, gune hauek jokalekua orekatzea bilatzen dute, hurbileko merkataritza modu justuago eta irisgarriagoan digitalizatuz. 

Zer da tokiko marketplace bat? 

Tokiko marketplace bat herri, eskualde edo eskualde bateko hainbat saltoki biltzen dituen elkarlaneko plataforma digital bat da, bezeroei produktuak online gune bakar batetik erosteko aukera ematen diena. Funtsean, auzoko edo udalerriko "merkataritza-gune digitala" da; saltoki bakoitzak bere nortasunari eusten dio, baina azpiegitura komun batez baliatzen da.

Eredu honek denda bakoitzak webgune propioa sortu behar izatea, bere ordainketa sistemak kudeatu behar izatea edo kanpaina handietan inbertitu behar izatea saihesten du. Plataformak erakusleiho komun eta salmenta kanal lanak egiten ditu, ingurune digitalean hobeto lehiatzeko indarrak batuz. 

Abantailak saltokientzat

Tokiko marketplace batean parte hartzeak onura handiak ekar diezazkioke saltoki bati, batez ere digitalizazioan lehen urratsak ematen ari bada:

1. Ikusgarritasun digital handiagoa

Denda asko biltzen dituen plataforma batean egoteak aukera ematen du bestela negozioa aurkituko ez luketen bezeroengana iristeko. Publizitatean gastatu beharrik gabe irismena zabaltzeko modu bat da.

2. Digitalizazio sinplifikatua

Plataforma horietako asko esperientzia teknikorik ez duten merkatariei kudeaketa errazteko diseinatuta daude. Produktuak igotzea, prezioak markatzea edo stockak eguneratzea intuitiboa eta azkarra izan ohi da.

3. Kostu gutxiago

Egitura eta baliabideak beste saltoki batzuekin partekatzean, web diseinuko, ostatuko, kobratze sistemetako edo mantentze teknikoko banakako gastuak murrizten dira.

4. Bezeroen profil berriak erakartzea

Online presentziari esker, egunero saltokiaren aurretik pasatzen ez diren pertsonak erakarri daitezke: bizilagun berriak, mugikorretik erosten duten gazteak, turistak, etab.

5. Tokiko markaren irudia indartzea

Tokiko marketplace batean parte hartzeak zenbait balio transmititzen ditu, hala nola hurbiltasuna, lankidetza eta komunitatearekiko konpromisoa. Horrek indartu egiten du negozioa ingurunearen parte aktibo gisa ikustea.

6. Baterako sustapenak

Integratutako komertzio guztien artean kanpaina kolektiboak, zozketak edo deskontuak antolatzeko aukera izateak plataforma gune komun gisa indarra irabaztea dakar.

Erronkak eta kontuan hartu beharreko alderdiak

Edozein salmenta-kanalek bezala, tokiko marketplakak ere erronkak dituzte. Garrantzitsua da horiek ezagutzea, erabaki kontziente bat hartzeko:

1. Komisioak edo kuotak

Ekimen asko elkarteek diruz laguntzen edo bultzatzen badituzte ere, plataforma batzuek komisio bat kobratzen dute salmentagatik edo hileko kuota finko bat. Baldintzak ondo berrikustea komeni da.

2. Kudeaketa-denbora

Marketplace batean egoteak dedikazioa eskatzen du: produktuak igo eta eguneratu, eskaerak kudeatu, bidalketak prestatu… Ez da automatikoa eta jarraipena behar du.

3. Barne-lehia

Plataforma berean antzeko produktuak eskaintzen dituzten hainbat saltoki egon daitezke. Horrek lehia zuzena ekar dezake, prezioagatik, ikusgarritasunagatik edo posizionamenduagatik.

4. Pertsonalizazio falta

Plataforma guztiek ez dute aukera ematen saltoki bakoitzaren diseinua edo hizkuntza egokitzeko. Ondo konpondu ez bada, negozioak nortasun digitala mantentzea zaildu dezake.

5. Mendekotasun teknologikoa

Plataforma asko erabilerrazak diren arren, oinarrizko ezagutza batzuk eskatzen dituzte. Eta teknologiak huts egiten badu, merkataritza behin-behinean inoperatibo gera daiteke.

6. Bermatu gabeko emaitzak

Bertan egoteak ez du ziurtatzen saltzea. Beharrezkoa da kalitatezko komunikazio-ekintzekin, sustapenekin edo bezeroen arretarekin osatzea. Plataforma tresna bat da, ez soluzio magiko bat.

Aliatuak ala lehia?

Galdera nagusia da marketplace horiek laguntza edo mehatxua diren. Errealitatea da biak izan daitezkeela, komertzio bakoitzaren estrategian nola txertatzen diren arabera.

Denda fisikoarekin, sare sozialekin edo bezeroekin harreman zuzena izatearekin batera kanal osagarri gisa erabiltzen badira, hazkunderako aliatu indartsu bihur daitezke. Aukerak zabaltzen, prozesuak digitalizatzen eta online ingurunean kokatzen laguntzen dute.

Hala ere, irtenbide bakar gisa planteatzen badira edo estrategia argirik gabe erabiltzen badira, frustrazioa sor dezakete edo itzulerarik gabeko baliabideak desbideratu. Horregatik, negozio bakoitzak baloratu behar du plataforma aprobetxatzeko moduan dagoen, kudeatzeko denborarik duen eta bere filosofiarekin bat datorren.

Gakoa da ulertzea digitalizazioa ez dela moda bat, beharrezko bilakaera bat baizik. Eta bide guztiek ez dutela berdin balio komertzio guztientzat. Baina benetako aukerak badaude tresna egokiak aukeratzen direnean eta irizpidez erabiltzen direnean.

eus-COMMERCEtik, eskura dituzun plataforma digitalak irizpidez aztertzera animatzen zaitugu, tokiko marketplakak barne. Izan ere, zure merkataritza digitalizatzeak ez dakar beti inbertsio handirik: batzuetan, nahikoa da jada zugan konfiantza duten bezeroei ate berri bat (digitala ere bai) irekitzea.

Nola eragiten dute online ordainketek zure negozio...
Doako 5 tresna zure online denda hobetzeko

Lotutako artikuluak

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://euscommerce.eus/